17 Eylül 2015 Perşembe

EVDE DEĞİŞİM KORİDORDA BAŞLAR

Sardım mı sarıyorum,bu ev boyanacak ,hem de her yer,ufak tefek boyamalarla hızımı alamadım,eşyalar duvarlar,kapılar her yer boyanmalı.Canlı canlı ışıl ışıl olmalı.Ama öyle eve badanacı falan girmemeli,ben yapmalıyım yada biz yapmalıyız diyerek kolları sıvadım.Aslın da başlıktaki gibi koridordan değil mutfaktan başladım ama tam olarak işi biten koridor oldu. O yüzden ilk paylaşılma hakkı da onun tabiki :) Öyle dümdüz tek renk boyama istemedim,daha önce dekupajla yenilediğim ve boyadığım ayakkabılığıma da uyması için pembe ve beyaz olarak düşündüm.Sadece iki renk olması da yetmezdi biraz da hareket lazımdı.Neyse kafam da planı projeyi yapıp akşam işten gelen eşime anlattım. Eee boyaya kalkışınca yolumuz haliyle yapı markete düştü.
Dyonun Hidrolux boyasını daha pahalı olmasına rağmen tercih ettim,Hem yağlı boya gibi pırıl pırıl parlıyor hemde silinebilir.Sadece beyaz rengini aldık.Ve uzuuun uzun çıtalar.Çıtaların ne işe yaradığını bitmiş olan resim de göreceksiniz. O akşam içim içime sığmıyor,sabah olsa eşim işe gitse ben de boyama başlasam diye diye uyumuşum. Sabah uyanıpta önce nescafemi içmezsem o gün gün bitmiyor.Kahvemi yaptım ve işe koyuldum.Önce yere paralel bütün koridora ölçü alıp kağıt bantla şerit çektim.İki ayrı renk olacağı için bunu yapmak şart.Beyaz boyayla tek kat üst kısmı komple boyadım. O arada afacanım uyandı ,işe mola,onunla ilgilenmem lazım.Kahvaltısı,oyunu ,yemeği derken öğlen uykusu vakti de geldi.Afacan uyur tekrar iş zamanı.İkinci kat boya atmanın vaktidir.Ama önce mutfağa girip yemek yapmak gerek.Aşçılıkta bitince tekrar badana ustası sahnede.İkinci kat boyayı da boyadım.Artık paydos.Ertesi gün kalan boyaya evde zaten taş boyadığım için rengarenk boyalarım var.İçlerinden pembe tonda aldım.Bir su bardağının içinde erittim ve yavaş yavaş beyaz boyaya ilave ettim.Öyle çok pembe de olsun istemedim ,şeker pembesi gibi bir renkte karar kıldım.İstediğim tonu da tutturdum ,bu süper oldu. İşe önce bir gün önce yapıştırdığım kağıt bantları sökerek başladım.Çünkü bu sefer de beyaz boyanın bittiği yerden bantlamak gerekiyordu.Ve yine iki kat pembe boyadım. Oh mis gibi içim açıldı.Bugün de mola..İşin geri kalan kısmın da eşime ihtiyacım olacak. :) Hani uzun uzun çıtalar almıştık ya,işte onlarda sıra :) Akşam eşim gelince milim milim ölçüleri aldık ,numaralandırdık saolsun eşim de onları kesti ve işlem için hazır hale geldi :) Çıtalara çatlatma tekniği uygulayarak boyadım ama daha koyu bir pembeyle.Offf işin bundan sonraki kısmın da yine eşime ihtİyaç var. ölçüp ,biçip boyadığım çıtalar bir bir hızlı yapıştırıcıyla duvara monte edildi. Güzel mi oldu ne :) .Duvar rengi beyaz olunca krem rengi kapılar pek bir sırıttı.Hemen yine yapı market yolları :) Haydi bakalım kapılar da beyaza geçiş yaptı.Ama bu kapıları boyamak ne zormuş :( Amerikan kapı lakin çok detaylı yapmışlar,Sıkıcı oldu boyamak :( Neyse şükür bitirdim.Uzun zamandır istediğim ancak sırası gelip te aldığım yollukları da serdim,galiba koridorda değişim bitti.
Ben her zaman ki gibi önce foto çekmeyi unuttuğum için 3 yıl önceye ait bu fotoyu buldum :( bizim afacan daha yerler de o zaman :)
veeee bu da şimdi ki hali. Çıtaları gördünüz mü :)İnsanın kendi emeğiyle bir şeyler ortaya çıkarması başka güzel oluyor .Yakın da çok yakın da diğer değişimleri de paylaşacağım.Ama artık uyusam mı ne saat 02.22 olmuş .Sabah boya var. Unutmadan bu da koridorun bütünü panaromik çekim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder